wtorek, 16 sierpnia 2011

P&O Ferries modernizuje flotę.

Brytyjski operator promowy – P&O Ferries, członek grupy kapitałowej P&O (Peninsular and Oriental Steam Navigation Company) rozpoczął proces unowocześniania floty. W tym celu skierował do stoczni swoje jednostki klasy „superfast”: w tym m/f Spirit of Britain. Decyzja Zarządu operatora w przedmiocie „Ducha Brytanii” wydaje się być kontrowersyjna, zważywszy na fakt, iż jednostka została wybudowana w roku…2011. Spirit of Britain swój pierwszy rejs odbył bowiem 21 stycznia 2011 r.

fot. 1 - m/f Spirit of Britain










Łączny koszt modernizacji jednostek wyniesie ponad 360 mln euro, co może opóźnić wprowadzenie na linię bliźniaczej jednostki – m/f Spirit of France, który – zgodnie z zapowiedziami P&O Ferries – miał być wprowadzony na linię we wrześniu 2011 br.

fot. 2 - m/f Spirit of France w stoczni STX Europe w Raumie.






Warto nadmienić, iż dwie wspomniane powyżej bliźniacze jednostki są największymi promami pływającymi przez Kanał La Manche – ich długość wynosi 213 m, a przy pojemności 49.000 GT mogą przyjąć na pokład ponad 1.750 pasażerów.

Spirit of France będzie 5 promem P&O Ferries na linii z Calais do Dover. Poza wspomnianym powyżej m/f Spirit of Britain operator dysponuje następującymi jednostkami:

• m/f Pride of Burgundy
• m/f Pride of Dover
• m/f Pride of Kent







Linię obsługuje także francuski armator Seafrance, operując:
• m/f Seafrance Rodin
• m/f Seafrance Berlioz
• m/s Seafrance Nord Pas de Calais







Wprowadzanie tak dużych jednostek na linię liczącą nieco ponad 26 mil morskich (niecałe 50 km), przy sporej konkurencji ze strony DFDS Seaways (linia Dunkierka - Dover) oraz Seafrance, a także alternatywie w postaci Eurotunelu biegnącego z Calais do oddalonego od Dover o 16 km Folkestone, wydaje się być kontrowersyjne. Zważywszy jednak na rozmiary Grupy P&O, historię oraz możliwości, a także na doświadczenie kluczowych osób, z pewnością jest to rozwiązanie przemyślane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz